Oyun sektörünün büyümesiyle istihdam alanı artmaya devam ediyor. Bu durum genç kuşağın da bu alana yönlenmesine neden oluyor. Peki iş hayatına yeni girmeye hazırlananlar ya da oyun sektöründe ilerlemeye karar verenler, kariyerlerini planlarken nelere dikkat ediyor? Google Türkiye, Kodluyoruz ve Patika.dev iş birliğiyle hayata geçen Casual Game Development & Game Art Bootcamp Programı mezunları ile oyun sektöründe istihdamın geleceğini konuştuk.

Oyun sektöründe ilerlemek isteyen biri olarak, neden bu sektörde bir gelecek düşünüyorsun?

Eren Kumru: Oyun sektörü yaratıcılığı ve iletişimi sınırsız kullanabildiğiniz, kendinizi içinde hissedebildiğiniz ve içinde büyüdüğünüz, ilgi duyduğunuz oyunları ve dünyaları yaratmaya başlayabildiğiniz çok özel bir sektör. İnsanlarla iletişime geçmeyi ve toplu kitlelere anlatım yapmayı seviyorum. Şu an dünyada üç milyara yakın oyuncu var. Bu kendimi anlatabilmem için başka hiçbir yerde yakalayamayacağım bir fırsat.

Dilara Tok: Dijitalleşen dünyada artık oyun sadece vakit geçirmek üzerine kurulu bir yapı değil; her alanda oyunlaştırma kavramı ile karşılaşıyoruz. Bu dünyanın yeni nesilde çok daha önemli hale gelmesiyle, buradaki yenilikçi fırsatlar diğer sektörler tarafından keşfedildikçe gelecekte oldukça büyük bir pazar payına sahip olacağını düşünüyorum.

Bartu Sarıpınarlı: Küçüklüğümden beri oyun oynamayı ve resim yapmayı çok severdim. Resim yaparak hayal gücümü yansıtacak bir şeyler oluşturmak hep çok hoşuma giderdi. Oyun yapmaya merak sardığımda, oyun yaparken de aynı hissi hissettiğimi farkettim ve kendimi bu dünyanın içinde buldum. Heyecanlı, inovasyona açık ve yaratıcılığımızı kullanabileceğimiz bir alan bulmak ben ve benim gibi sanat yeteneğini kullanmak isteyen kişiler için çok mutluluk verici.

Oyun sektöründe bir gelecek için hangi becerilerini geliştirmeyi hedefledin, hangi beceriler olmazsa olmaz?

Eren Kumru: Kod ve program bilgimi, oyun yapımında gerekli temel detayları hızla öğrendim ve pratik yaptım. Şu an oyun sektöründe öne çıkan bazı araçlar var. Türkiye’de mobil oyunların neredeyse tamamı C# kodlama dili ve Unity kodlama programı kullanılarak yapılıyor. Biz de bu Bootcamp programında tasarım paternlerini, C# ve Unity kullanmayı öğrendik. Teknik bilginin yanında, insanlarla iç içe çalışmam gerektiği için iletişim becerilerimi de geliştirmeyi hedefledim. Ayrıca zaman yönetimi, koordinasyon, planlama, fikir üretimi gibi çalışma sürecinin önemli parçaları olan konularda da becerilerimi geliştirmeye çalıştım.

Dilara Tok: Bir oyun sanatçısı olarak oyunlardaki görsellerin model olarak tasarlanmasından karakterize edilmesine, animasyonlanmasından oyun motoruna aktarılarak o dünyanın yaratılmasını sağlayan bir çalışma düzeni belirleyerek bunun üzerinde kendimi geliştirdim. Bu Bootcamp programında öğrendiğimiz 3D ve 2D tasarım programları modelleme, animasyon gibi kapsamlı alanlarda bizi geliştirdi.

Bartu Sarıpınarlı: Kodlamadan modellemeye ve bunların arasındaki tüm diğer adımlara hakim olmayı öncelik edindim. Tabii ki bu durum tek bir konuda ustalaşmayı zorlaştırsa da, her adımı bilmek bana hep daha çok özgüven kazandırdı. Ayrıca oyun stüdyolarında artık “teknik artist” denilen hem tekniği hem de sanat gerekliliklerini bilen ve kullanabilen yeni görev tanımlarının da olduğu bir gerçek. İki tarafı da geliştirerek ekipler içerisindeki ihtiyaçları karşılayabileceğimi düşünüyorum.

Şefika Özge Salman: Oyun üretebilmek için gerekli olan araçların kullanımını ve bu araçlarla birlikte kullanılabilen yazılım dilini öğrenmeyi geliştirmek ilk hedefimdi. Bu nedenle C# kodlama dili ve Unity kodlama programı üzerine kendimi geliştirdim. Ardından sektör hakkında bilgi sahibi oldukça çalışma hayatımı kolaylaştıracak akılcı ayrıntıları geliştirmek bir diğer amacım oldu, buna örnek de yazılım mimarisini kullanabilme becerilerini söyleyebilirim.

Oyun sektöründeki yöneticilere nasıl bir mesaj vermek istersin?

Eren Kumru: İş görüşmelerinde yapılan testlerin veya ölçümlerin sonuçları yanıltıcı olabiliyor. Başlangıçta yeterli görmediğiniz bir genç, zaman tanındığında beklentilerinizin üzerine çıkabilir. Kısa zamanlı çalışanlar düşünmek yerine sektöre yön verecek kaliteli eleman yetiştirmeye odaklanın.

Dilara Tok: Oyun sektörüne girebilmek için direk bu alanda akademik eğitim alabileceğiniz alternatifler sınırlı. Bu nedenle oyun geliştiricisi ya da oyun tasarımcısı olmak isteyenlerin birçoğu farklı disiplinlerden gelen kişiler olabiliyor. Bu kişilerin oyun sektörüne girebilmesi için bilgi ve becerilerinin bu sektörün gerekliliklerine göre evriltilmesi gerekiyor. Bizler alt yapımız ne olursa olsun öğrenmeye ve oyun geliştirmeye tutkulu insanlarız. Bu gelişimi destekleyici çalışma ortamlarında bütün tasarımcı, sanatçı ve geliştiricilerin bu tutkuyu yansıtabileceğine inanıyorum.

Program oyun sektörüne hazırlanmanız için sizlere neler kattı?

Şefika Özge Salman: Game Development & Game Art Bootcamp programına otuz oyun geliştiricisi ve otuz oyun tasarımcısı olarak katıldık. Hem teknik hem de sözlü mülakattan geçtiğimiz zorlu bir eleme süreci, programa katılan arkadaşlarımın da çok yetenekli ve istekli olacağını gösteriyordu. Program boyunca altmış kişi birlikte öğrendik ve proje geliştirdik. Bu Bootcamp programı bana kendi başıma öğrenmek istesem daha uzun süreler harcayacağım bilgileri hızlı bir şekilde edinmemi, bir oyun yaratma sürecinin tam olarak nasıl gerçekleşmesi gerektiğini, bu konuda asıl dikkat etmem gereken detayları, oyun geliştirme konusundaki teorik bilgileri, bir şirket simülasyonu ile birlikte bir proje geliştirdiğimiz için farklı çalışma disiplinlerini öğrenmemi sağladı.

Bartu Sarıpınarlı: 12 hafta boyunca Türkiye’de ve dünyada çok önemli oyun firmalarında çalışan deneyimli yazılımcılardan, artistlerden ve oyun tasarımcılarından eğitim alma şansım oldu. Teknik konularda birçok yeni bilgi öğrenmemizin yanı sıra, oyun endüstrisinin dünyadaki gerekliliklerini ve trendlerini anlamamız için de çok faydalı oldu. Bir taraftan da meslektaşım olan birçok insanla tanışma imkanı buldum. Nasıl takım olunacağını, nasıl bir arada çalışılacağını öğrendim ve birlikte sıfırdan bir oyun geliştirme deneyimi yaşadık. Bu çoğumuzun ilk oyun yapma deneyimiydi.

Dilara Tok: Bootcamp, bizi tam anlamıyla sektöre hazırlayan yapıda oldukça verimli bir eğitim serüveniydi. Amacın sadece kendi yaptığın işi en iyi şekilde yapmak değil, oyunun en iyi şekilde çıkması gerektiğine; oyun geliştirmenin aynı bir ürün geliştirmek gibi bir akışı olduğuna ve bir kişinin çıktısını bir sonraki aşama kullanacağı için çıktıyı kullanıma en hazır halde bırakmanın önemine kadar çalışma etiği geliştirmemde bana çok faydası oldu.

Google – Kodluyoruz – Patika.dev olarak yürüttüğümüz Google Casual Game Development & Game Art Bootcamp’de genç yeteneklerin oyun sektörüne hazırlandığı 12 haftalık yoğun ve uygulamalı bir eğitim düzenledik. “Nasıl kod yazılır” veya “nasıl modelleme yapılır” sorularına cevap vermekten öteye geçip bir oyun şirketini simule ettik.

Programdan mezun genç yetenekler, geleceğin oyun şirketleriyle tanışıp bu yaratıcı dünyayı geliştirmeye hazır. Yeni mezun iki kişiyi yakın zamanda bünyesine katan Masomo İnsan Kaynakları Yöneticisi Gül Gökyüzü de eğitimleri şu şekilde değerlendiriyor; “Düzenlenen eğitimler, genç yeteneklerin teknoloji okuryazarlığını ve sektöre uyum sağlamak için ihtiyaç duydukları özellikleri kazanmalarına büyük katkı sağlıyor ve şirketlerin genç yetenekleri bulmaları konusunda destek oluyor. Masomo olarak bünyemize katılan yeni iki çalışanımızın öğrenme merakı, gelişim isteği ve detaycı analiz becerilerinin ekibe son derece fayda sağlıyor.”


Emre KOZAN ® sitesinden daha fazla şey keşfedin

Subscribe to get the latest posts sent to your email.

Bir Cevap Yazın